22ДХТ - Хемијска термодинамика
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Хемијска термодинамика | |||
Акроним | 22ДХТ | |||
Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија,Металуршко инжењерство,Хемија,Хемијско инжењерство | |||
Модул | ||||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета “Хемијска термодинамика“ је да студент овлада знањима и вештинама која се односе на хемијску термодинамику процеса и феномена у материјалним сиcтемима. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент се оспособљава да самостално и креативно решава конкретне проблеме и задатке из технолошке праксе и научно-истраживачког рада као што су: прорачун равнотежног састава, анализа и постављање фазних дијаграма, предвиђање и процена термодинамичких параметара од интереса за пројектовање и процесирање технолошких процеса, постављање и прорачун материјалног и енергетског биланса. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Студент се упознаје са основним термодинамичким величинама, фундаменталним једначинама и Максвеловим релацијама у променљивом и непроменљивом пољу сила (електрично, магнетно и гравитационо) са узимањем у обзир површинских ефеката фаза. Посебно се студент упознаје са феноменима који се јављају на граничним површинама између фаза са примерима у технолошком процесирању. Упознаје се са општим критеријумима за стабилност равнотеже у материјалним системима. Студент се упознаје са методама израчунавања равнотежног састава у простој и сложеној хемијској равнотежи. У делу који се односи на хетерогену равнотежу разматра се моноваријантна равнотежа у нереактивним и реактивним системима. Проучавају се основи теорије фазних дијаграма са применом на двокомпонентне и вишекомпонентне системе. | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | ||||
Методе извођења наставе | предавања | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 40 | |||
Семинари |