22DFPBS - Fenomeni prenosa u biološkim sistemima
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Fenomeni prenosa u biološkim sistemima | |||
| Akronim | 22DFPBS | |||
| Studijski program | Biohemijsko inženjerstvo i biotehnologija,Hemijsko inženjerstvo | |||
| Modul | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni predmet | |
| Uslovljnost drugim predmetom | nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da studente upozna sa fenomenima prenosa u biološkim sistemima i osposobi da ova znanja prevashodno mehanizama prenosa količine kretanja i mase primene za rešavanje kompleksnih problema u ovim sistemima. Na taj način, studenti stiču znanja kako o biološkim procesima u živim organizmima tako i o primeni inženjerskih principa u analizi ovih procesa. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Po uspešnom savladavanju predmeta studenti su stekli: (i) sposobnost za razumevanje i analizu složenih procesa u biološkim sistemima kako na makro-nivou organizma i tkiva, tako i na mikro-nivou ćelije; (ii) veštine komunikacije za jasno formulisanje, predstavljanje i analizu problema u oblasti fenomena prenosa u biološkim sistemima; (iii) sposobnosti i znanja potrebna za rad i komunikaciju u multidisciplinarnom timu inženjera, biologa, farmaceuta i lekara. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Predmet upoznaje studente sa karakteristikama fenomena prenosa u biološkim sistemima koji po svojoj složenosti značajno prevazilaze čisto hemijsko-inženjerske sisteme. Osnovni koncepti prenosa količine kretanja i mase su primenjeni na biološke sisteme na makro nivou organizma i tkiva i na mikro nivou ćelije. Mehanizmi prenosa su prikazani polazeći od jednostavnijih primera (npr. reološko ponašanje krvi, difuzija kiseonika kroz krvnu plazmu) pa i do vrlo složenih (npr. strujanje krvi kroz arterije, aktivni transport kroz ćelijsku membranu) pri čemu su dati pristupi rešavanju i modelovanju ovih kompleksnih problema. | |||
| Sadržaj praktične nastave | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | ||||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 30 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
