22Д55 - Полимерне бленде
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Полимерне бленде | |||
| Акроним | 22Д55 | |||
| Студијски програм | Хемија,Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенте упозна са најновијим теоријским сазнањима о мешљивости полимера, као и са методама прављења бленди полимера и утврђивања њихове мешљивости. Посебно су истакнути начини компатибилизације иначе немешљивих полимера, што води добијању нових материјала чија су својства много боља од својстава појединачних компоненти. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | После успешно савладаног предмета, студенти су стекли способност да предвиде да ли ће два полимера бити мешљива, да осмисле експерименте којима могу да испитају мешљивост полимера и да одреде њихов фазни дијаграм, стекли су знања о томе како могу да побољшају својства појединих бленди. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Статистичка термодинамика полимерних бленди. Фазни дијаграми. Механизми фазног раздвајања. Методе умешавања полимера. Одређивање мешљивости и фазних дијаграма два полимера. Компатибилизација два немешљива полимера. Својства полимерних бленди. Комерцијалне бленде. | |||
| Садржај практичне наставе | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | ||||
| Методе извођења наставе | Предавања, kонсултације,израда и презентација и одбрана семинарског рада. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 60 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 40 | |||
