22Д36 - Заварљивост и сигурност заварених спојева
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Заварљивост и сигурност заварених спојева | |||
| Акроним | 22Д36 | |||
| Студијски програм | Металуршко инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Оспособљавање студената да оцене погодност за обликовање заваривањем неког материјала на бази препознавања склоности ка настанку основних типова прскотина, отпорности споја ка прелазу у крто стање и оцене сигурности завареног споја са присутном прскотином | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Усвајање концепта присуства прскотина у завареном споју и специфични начини испитивања и превенције. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Концепт присуства грешака у завареним спојевима. Топле прскотине. Солидификационе и ликвационе. Хладне прскотине. Утицај садржаја водоника, заосталих напона и мартензита. Ламеларно цепање. Утицај врсте и величине укључака. Прскотине након термичке обраде. Утицаји параметара заваривања на појаву прскотина. Специфични тестови (са и без разарања) за испитивање склоности ка настанку прскотина. Превенција. | |||
| Садржај практичне наставе | Примери типичних појава прскотина у завареним спојева различитих врста челика, гвожђа, легурама алуминијума и титана. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, рачунске и експерименталне вежбе | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 40 | |||
