22Д106 - Одабрана поглавља пројектовања процеса у биохемијском инжењерству
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Одабрана поглавља пројектовања процеса у биохемијском инжењерству | |||
Акроним | 22Д106 | |||
Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија,Хемијско инжењерство | |||
Модул | ||||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
Условљност другим предметом | Најмање један предмет из основа пројектовања у биохемијском инжењерству или сродним областима | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенте упозна са савременом методологијом пројектовања процеса уз употребу специјализованих програмских пакета на реалним примерима индустријских биохемијских и фармацеутских процеса. Предмет укључује самосталну израду идејно-технолошког пројекта. | |||
Исходи учења (стечена знања) | После успешног савладавања предмета студенти су: (1) стекли способност да анализирају сложене проблеме, осмисле и конципцирају технолошку шему биохемијског и фармацеутског процеса уз димензионисање основних уређаја, (2) овладали применом програмских пакета SuperPro Designer и ChemCad специјализованих за пројектовање процеса у хемијском, биохемијском, фармацеутском и еколошком инжењерству, (3) стекли комуникационе и социјалне компетенције потребне за рад у инжењерском тиму, (4) стекли вештине комуникације за јасно формулисање и представљање задатка, начина решавања и резултата рада. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Предмет упознаје студенте са савременом методологијом пројектовања на реалним примерима процеса у биохемијском и фармацеутском инжењерству. При томе се студентима омогућава овладавање применом два специјализована програмска пакета ChemCad и SuperPro Designer који се користе за пројектовање широког спектра процеса у хемијском, биохемијском, фармацеутском и еколошком инжењерству. Одабрано је неколико сложених примера индустријских процеса као што је производња инсулина, моноклонских антитела и др., који су детаљно анализирани са становишта избора концепције, избора и димензионисања уређаја као и синтезе, оптимизације и вођења процеса уз симулацију на рачунару. У оквиру предмета предвиђена је и самостална израда идејно-технолошког пројекта уз коришћење програмских пакета ; | |||
Садржај практичне наставе | Студенти раде студијски истраживачки рад у виду пројекта биоинжењерског процеса применом програмских пакета ChemCad и SuperPro Designer. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Настава укључује предавања, рачунске вежбе и вежбе пројектовања и симулације процеса на рачунару. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 50 |