14МХНХ7 - Термодинамика раствора електролита
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Термодинамика раствора електролита | |||
| Акроним | 14МХНХ7 | |||
| Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Да упозна студенте са теоријом раствора електролита и термодинамичким величинама соних система који се јављају у природи и технологији неорганских соли. Студенти стичу знања о класичним и савременим моделима за предвиђање и прорачун коефицијената активности бинарних и вишекомпонентних раствора електролита. Самостална израда задатка омогућује студентима да овладају начинима обраде података термодинамичких величина раствора електролита применом савременим програма за прорачун ових величина. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти стичу неопходна знања из теорије раствора електролита и примене класичних и савремених модела за термодинамичке особине бинарних и вишекомпонентних раствора електролита. Упознају се са експерименталним техникама мерења коефицијената активности као и савременим начинима обраде експерименталних података у теорији раствора електролита применом програмских пакета за прорачун термодинамичких величина. ; | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | увод у теорију раствора електролита, ; идеални и неидеални раствори електролита, бинарни и вишекомпонентни системи, ; допунске величине раствора електролита, ; методе одређивања коефицијената активности раствора електролита, ; термодинамички модели чистих раствора електролита, ; термодинамички модели мешаних раствора електролита, ; методе обраде експерименталних података и прорачун термодинамичких величина вишекомпонентних раствора електролита, ; прорачун и предвиђање растворљивости соли у вишекомпонентним растворима електролита. ; ; ; | |||
| Садржај практичне наставе | Рачунски примери | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Настава укључује предавања, рачунске примере и самосталну израду прорачуна термодинамичких величина раствора електролита на рачунару | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
