14МХНХ6 - Технологија киселина, база и менералних ђубрива
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Технологија киселина, база и менералних ђубрива | |||
| Акроним | 14МХНХ6 | |||
| Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Повезивање општих знања стечених у основним курсевима и њихова примена у разумевању и савладавању конкретних технолошких поступака производње неорганских киселина, база и минералних ђубрива. Курс садржи теоријске основе поступака, карактеристике основних апаратура, технолошке режиме и одређене прорачуне материјалног и енергетског биланса производње киселина, база и минералних ђубрива. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти стичу знања о индустријским поступцима добијања сумпорне, азотне, фосфорне киселине, синтетичког амонијака, соде и каустичне соде и низа минералних ђубрива као што су: фосфорна, азотна, калијумова ђубрива, карбамид, сложена и мешана ђубрива. Студенти су оспособљени за праћење појединих фаза и целокупног поступка производње неорганских киселина, база и минералних ђубрива. ; | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | увод: развој технологије киселина, база и минералних ђубрива са анализом постојећег стања и савременим тенденцијама, ; производња сумпорне киселине контактним поступком, ; производња азотне киселине оксидацијом амонијака, ; производња фосфорне киселине електротермичким и дихидратним поступком, ; синтеза амонијака, физичко-хемијски основи синтезе амонијака, ; технологија соде и каустичне соде, ; фосфорна ђубрива, ; азотна и калијумова ђубрива, ; карбамид, ; сложена ђубрива и нове врсте минералних ђубрива. ; ; ; ; | |||
| Садржај практичне наставе | одређивање садржаја сумпор(IV)-оксида у смеши гасова, ; одређивање укупне алкалности у соди, ; одређивање садржаја натријум-хидроксида у каустичној соди, ; анализа обичног и троструког суперфосфата: одређивање садржаја P2O5 растворљивог у води, ; анализа азотних ђубрива: одређивање укупног и амонијачног азота. ; | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | 1 | ||
| Методе извођења наставе | предавања комбинована са рачунским примерима и лабораторијским вежбама | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | ||||
